středa 8. února 2017

Ptáci našich luhů a hájů...

Vyhlížím je každý den. Snažila jsem se zjistit, jestli třeba vlaštovky už aspoň vyrazily a jsou na cestě. Nejsou. Startujou nejdřív koncem února. Ale narazila jsem na spoustu zajímavých informací, které jsme v přírodopise nebrali. Netušila jsem třeba, že sýkorky jsou tažní ptáci. Když jsou u nás i přes zimu, že jo. Jenomže ty sýkorky, co podnikají nálety na naše krmítka, nejsou ty sýkorky, které jsou u nás v létě, ale sýkorky, které k nám přiletěly přezimovat ze severnějších krajů a naše zima jim přijde v poho a naše letní sýkorky zase odtáhly kousek dál na jih, kde nám je, doufejme, přes zimu taky někdo přikrmí. 
Na netu jsem se taky poprvé setkala s kolihou a doteď jsem neměla tušení, že u nás něco takového bydlí. Ale koliha mi přišla velice sympatická i tvarově, takže jsem ji zvěčnila na polštáři.

 Polštáře jsou lněné, zip skrytý v dolním švu a aplikace nažehlená a volně vyšitá na stroji.
 A ke kolize ještě konipas luční, ať je páreček.


Strojové vyšívání se mi líbí. Je to rychlé a připomíná to volnou kresbu tužkou. Volná kresba jehlou. Ale úplně od oka bych to nedala, takže skvělý pomocník pro tuhle zábavu je transfer tužka od Javany.
A nakonec ještě vlha. Tu z lesa znám. Je krásná a v černobílé by tak nevynikla.

Přeji všem pestré dny.

1 komentář:

  1. Ty polštáře jsou moc krásné. Volné vyšívání strojem se potřebuju naučit.
    A vlhu znám jen z atlasů, nikdy jsem ji v přírodě nepotkala.

    OdpovědětVymazat